HLT Woes (Leaky Fitting)
  • ThymThym
    Posts: 122,063
    This discussion was created from comments split from a never ending source of wonder and conversation..
    The only thing between me and a train wreck is blind luck..... - Kenny
  • BenSBenS
    Posts: 6,248
    My damn jb weld job on my hlt failed during testing last night.
    There's no starting point. It's just a massive sea of shit to wade through until you find the occasional corn kernel. -DrCurly
  • BenSBenS
    Posts: 6,248
    Had to order ss parts because stupid Lubbock doesn't have them anywhere.
    There's no starting point. It's just a massive sea of shit to wade through until you find the occasional corn kernel. -DrCurly
  • jlwjlw
    Posts: 16,454
    BenS said:

    My damn jb weld job on my hlt failed during testing last night.



    duct tape?
  • JayrizzleJayrizzle
    Posts: 90,347
    BenS said:

    My damn jb weld job on my hlt failed during testing last night.



    If you didn't test it you would have made it work, I know you would have.
    "I don't have TP, but I do have ammo."
    -Some guy in Ohio
  • jlwjlw
    Posts: 16,454

    BenS said:

    My damn jb weld job on my hlt failed during testing last night.



    If you didn't test it you would have made it work, I know you would have.

    sound logic. at least at a minimum you wouldn't have known is failed
  • JayrizzleJayrizzle
    Posts: 90,347
    what did you jb? SS, plastic, and to what?
    "I don't have TP, but I do have ammo."
    -Some guy in Ohio
  • BenSBenS
    Posts: 6,248
    45$ later, I bought my $3 parts
    There's no starting point. It's just a massive sea of shit to wade through until you find the occasional corn kernel. -DrCurly
  • BenSBenS
    Posts: 6,248

    what did you jb? SS, plastic, and to what?



    SS. I had a leak in a weld and tried to seal it with jb. Didn't work.
    There's no starting point. It's just a massive sea of shit to wade through until you find the occasional corn kernel. -DrCurly
  • JayrizzleJayrizzle
    Posts: 90,347
    BenS said:

    what did you jb? SS, plastic, and to what?



    SS. I had a leak in a weld and tried to seal it with jb. Didn't work.


    how could that not work?
    "I don't have TP, but I do have ammo."
    -Some guy in Ohio
  • BenSBenS
    Posts: 6,248
    Since I don't have the equipment to weld stainless and my friend who does graduated and moved away, I had to order weldless parts
    There's no starting point. It's just a massive sea of shit to wade through until you find the occasional corn kernel. -DrCurly
  • jlwjlw
    Posts: 16,454

    BenS said:

    what did you jb? SS, plastic, and to what?



    SS. I had a leak in a weld and tried to seal it with jb. Didn't work.


    how could that not work?


    seems like that should do the trick.
  • BenSBenS
    Posts: 6,248

    BenS said:

    what did you jb? SS, plastic, and to what?



    SS. I had a leak in a weld and tried to seal it with jb. Didn't work.


    how could that not work?


    Don't know, but it wasn't holding.
    There's no starting point. It's just a massive sea of shit to wade through until you find the occasional corn kernel. -DrCurly
  • JayrizzleJayrizzle
    Posts: 90,347
    BenS said:

    Since I don't have the equipment to weld stainless and my friend who does graduated and moved away, I had to order weldless parts


    Do you have the equipment to weld anything?
    "I don't have TP, but I do have ammo."
    -Some guy in Ohio
  • BenSBenS
    Posts: 6,248
    jlw said:

    BenS said:

    what did you jb? SS, plastic, and to what?



    SS. I had a leak in a weld and tried to seal it with jb. Didn't work.


    how could that not work?


    seems like that should do the trick.


    I would have thought so also. I don't think it was sticking to the metal. I reapplied a couple of times and water kept dipping out from under the jb.
    There's no starting point. It's just a massive sea of shit to wade through until you find the occasional corn kernel. -DrCurly
  • BenSBenS
    Posts: 6,248

    BenS said:

    Since I don't have the equipment to weld stainless and my friend who does graduated and moved away, I had to order weldless parts


    Do you have the equipment to weld anything?


    Yep. Wire mig welder and stick welder at work.
    There's no starting point. It's just a massive sea of shit to wade through until you find the occasional corn kernel. -DrCurly
  • jlwjlw
    Posts: 16,454
    Which JB Wled product did you use? I see there are myriad of options.
  • jlwjlw
    Posts: 16,454
    I wonder if this one would have worked better?

    http://www.jbweld.com/product/perm-o-seal/

  • BenSBenS
    Posts: 6,248
    jlw said:

    Which JB Wled product did you use? I see there are myriad of options.



    Classic 2 part epoxy.
    There's no starting point. It's just a massive sea of shit to wade through until you find the occasional corn kernel. -DrCurly
  • JayrizzleJayrizzle
    Posts: 90,347
    BenS said:

    jlw said:

    BenS said:

    what did you jb? SS, plastic, and to what?



    SS. I had a leak in a weld and tried to seal it with jb. Didn't work.


    how could that not work?


    seems like that should do the trick.


    I would have thought so also. I don't think it was sticking to the metal. I reapplied a couple of times and water kept dipping out from under the jb.


    I take it the spot that doesn't get above 100C? If so, just use 5min epoxy. The more liquidy stuff will get in the leek better. scuff the area with sand paper and clean it with acetone first. JB should work if you use it right, but something that can seep in will work better.
    "I don't have TP, but I do have ammo."
    -Some guy in Ohio
  • JayrizzleJayrizzle
    Posts: 90,347
    BenS said:

    BenS said:

    Since I don't have the equipment to weld stainless and my friend who does graduated and moved away, I had to order weldless parts


    Do you have the equipment to weld anything?


    Yep. Wire mig welder and stick welder at work.


    Then you can weld SS
    "I don't have TP, but I do have ammo."
    -Some guy in Ohio
  • BenSBenS
    Posts: 6,248
    jlw said:

    I wonder if this one would have worked better?

    http://www.jbweld.com/product/perm-o-seal/



    Maybe.
    There's no starting point. It's just a massive sea of shit to wade through until you find the occasional corn kernel. -DrCurly
  • JayrizzleJayrizzle
    Posts: 90,347
    BenS said:

    jlw said:

    Which JB Wled product did you use? I see there are myriad of options.



    Classic 2 part epoxy.


    not JB quick (i think they spell it funny).
    "I don't have TP, but I do have ammo."
    -Some guy in Ohio
  • BenSBenS
    Posts: 6,248

    BenS said:

    BenS said:

    Since I don't have the equipment to weld stainless and my friend who does graduated and moved away, I had to order weldless parts


    Do you have the equipment to weld anything?


    Yep. Wire mig welder and stick welder at work.


    Then you can weld SS


    I'm not willing to buy a stainless wire wheel for the mig. And I've never heard on arc welding stainless.
    There's no starting point. It's just a massive sea of shit to wade through until you find the occasional corn kernel. -DrCurly
  • JayrizzleJayrizzle
    Posts: 90,347

    BenS said:

    BenS said:

    Since I don't have the equipment to weld stainless and my friend who does graduated and moved away, I had to order weldless parts


    Do you have the equipment to weld anything?


    Yep. Wire mig welder and stick welder at work.


    Then you can weld SS


    Just need a spool or pack of SS sticks/wire
    "I don't have TP, but I do have ammo."
    -Some guy in Ohio
  • C_BC_B
    Posts: 88,687
    BenS said:

    My damn jb weld job on my hlt failed during testing last night.



    Why no pics?
    "On it. I hate software." ~Cpt Snarklepants
  • JayrizzleJayrizzle
    Posts: 90,347
    BenS said:

    BenS said:

    BenS said:

    Since I don't have the equipment to weld stainless and my friend who does graduated and moved away, I had to order weldless parts


    Do you have the equipment to weld anything?


    Yep. Wire mig welder and stick welder at work.


    Then you can weld SS


    I'm not willing to buy a stainless wire wheel for the mig. And I've never heard on arc welding stainless.


    That's all they use at my work and they make everything out of SS (food manufacturing). SS wire is only a buck or two more than mild steel.
    "I don't have TP, but I do have ammo."
    -Some guy in Ohio
  • BenSBenS
    Posts: 6,248

    BenS said:

    BenS said:

    BenS said:

    Since I don't have the equipment to weld stainless and my friend who does graduated and moved away, I had to order weldless parts


    Do you have the equipment to weld anything?


    Yep. Wire mig welder and stick welder at work.


    Then you can weld SS


    I'm not willing to buy a stainless wire wheel for the mig. And I've never heard on arc welding stainless.


    That's all they use at my work and they make everything out of SS (food manufacturing). SS wire is only a buck or two more than mild steel.


    For a wheel? Granted, I'm no professional welder but I thought a whole wheel would be more than that. Can you use the same gas?
    There's no starting point. It's just a massive sea of shit to wade through until you find the occasional corn kernel. -DrCurly
  • BenSBenS
    Posts: 6,248
    C_dubbs said:

    BenS said:

    My damn jb weld job on my hlt failed during testing last night.



    Why no pics?


    It didn't cross my mind. I was annoyed at that point in the day.
    There's no starting point. It's just a massive sea of shit to wade through until you find the occasional corn kernel. -DrCurly
  • C_BC_B
    Posts: 88,687
    BenS said:

    BenS said:

    BenS said:

    Since I don't have the equipment to weld stainless and my friend who does graduated and moved away, I had to order weldless parts


    Do you have the equipment to weld anything?


    Yep. Wire mig welder and stick welder at work.


    Then you can weld SS


    I'm not willing to buy a stainless wire wheel for the mig. And I've never heard on arc welding stainless.


    I thought Lincoln makes stainless rod for ark welding? Maybe not.
    "On it. I hate software." ~Cpt Snarklepants
  • JayrizzleJayrizzle
    Posts: 90,347
    BenS said:

    BenS said:

    BenS said:

    BenS said:

    Since I don't have the equipment to weld stainless and my friend who does graduated and moved away, I had to order weldless parts


    Do you have the equipment to weld anything?


    Yep. Wire mig welder and stick welder at work.


    Then you can weld SS


    I'm not willing to buy a stainless wire wheel for the mig. And I've never heard on arc welding stainless.


    That's all they use at my work and they make everything out of SS (food manufacturing). SS wire is only a buck or two more than mild steel.


    For a wheel? Granted, I'm no professional welder but I thought a whole wheel would be more than that. Can you use the same gas?


    I don't know the prices exactly. But last time I was buying MIG wire I remember the 2lb spools being not much more. Welding works the same way. I've never done it but I bet it's a little more difficult because everything seems to be with SS.
    "I don't have TP, but I do have ammo."
    -Some guy in Ohio
  • BenSBenS
    Posts: 6,248
    I didn't realize I could get stainless sticks. I'm not sure I would want to try honestly. Afraid to burn through my thin vessel.
    There's no starting point. It's just a massive sea of shit to wade through until you find the occasional corn kernel. -DrCurly
  • BenSBenS
    Posts: 6,248

    BenS said:

    BenS said:

    BenS said:

    BenS said:

    Since I don't have the equipment to weld stainless and my friend who does graduated and moved away, I had to order weldless parts


    Do you have the equipment to weld anything?


    Yep. Wire mig welder and stick welder at work.


    Then you can weld SS


    I'm not willing to buy a stainless wire wheel for the mig. And I've never heard on arc welding stainless.


    That's all they use at my work and they make everything out of SS (food manufacturing). SS wire is only a buck or two more than mild steel.


    For a wheel? Granted, I'm no professional welder but I thought a whole wheel would be more than that. Can you use the same gas?


    I don't know the prices exactly. But last time I was buying MIG wire I remember the 2lb spools being not much more. Welding works the same way. I've never done it but I bet it's a little more difficult because everything seems to be with SS.


    Hmmm. Damn. To late now.
    There's no starting point. It's just a massive sea of shit to wade through until you find the occasional corn kernel. -DrCurly
  • JayrizzleJayrizzle
    Posts: 90,347
    C_dubbs said:

    BenS said:

    BenS said:

    BenS said:

    Since I don't have the equipment to weld stainless and my friend who does graduated and moved away, I had to order weldless parts


    Do you have the equipment to weld anything?


    Yep. Wire mig welder and stick welder at work.


    Then you can weld SS


    I'm not willing to buy a stainless wire wheel for the mig. And I've never heard on arc welding stainless.


    I thought Lincoln makes stainless rod for ark welding? Maybe not.


    I'm 98.4% sure they do
    "I don't have TP, but I do have ammo."
    -Some guy in Ohio
  • JayrizzleJayrizzle
    Posts: 90,347
    BenS said:

    I didn't realize I could get stainless sticks. I'm not sure I would want to try honestly. Afraid to burn through my thin vessel.


    Just use low power and slowly make a glob, it might not stop the leak but it wont make it worse.
    "I don't have TP, but I do have ammo."
    -Some guy in Ohio
  • BenSBenS
    Posts: 6,248
    Well, maybe. Might stop by the welding supply store tomorrow.
    There's no starting point. It's just a massive sea of shit to wade through until you find the occasional corn kernel. -DrCurly
  • jlwjlw
    Posts: 16,454
    C_dubbs said:

    BenS said:

    BenS said:

    BenS said:

    Since I don't have the equipment to weld stainless and my friend who does graduated and moved away, I had to order weldless parts


    Do you have the equipment to weld anything?


    Yep. Wire mig welder and stick welder at work.


    Then you can weld SS


    I'm not willing to buy a stainless wire wheel for the mig. And I've never heard on arc welding stainless.


    I thought Lincoln makes stainless rod for ark welding? Maybe not.


    I didn't know he was a welder?
  • BenSBenS
    Posts: 6,248
    jlw said:

    C_dubbs said:

    BenS said:

    BenS said:

    BenS said:

    Since I don't have the equipment to weld stainless and my friend who does graduated and moved away, I had to order weldless parts


    Do you have the equipment to weld anything?


    Yep. Wire mig welder and stick welder at work.


    Then you can weld SS


    I'm not willing to buy a stainless wire wheel for the mig. And I've never heard on arc welding stainless.


    I thought Lincoln makes stainless rod for ark welding? Maybe not.


    I didn't know he was a welder?


    He did everything.....
    There's no starting point. It's just a massive sea of shit to wade through until you find the occasional corn kernel. -DrCurly
  • jlwjlw
    Posts: 16,454
    A really long time ago I worked for a company doing non destructive testing on welds and I know SS was always the toughest for people to get right.
  • JayrizzleJayrizzle
    Posts: 90,347
    Is it a 300 series SS alloy?
    "I don't have TP, but I do have ammo."
    -Some guy in Ohio
  • BenSBenS
    Posts: 6,248

    Is it a 300 series SS alloy?



    I assume so. Corny keg vessel and ss nut.
    There's no starting point. It's just a massive sea of shit to wade through until you find the occasional corn kernel. -DrCurly
  • JayrizzleJayrizzle
    Posts: 90,347
    BenS said:

    Is it a 300 series SS alloy?



    I assume so. Corny keg vessel and ss nut.


    If a magnet does not stick to it it is 300 (most likely 304 or 316) it's good to know if there are options for SS sticks.
    "I don't have TP, but I do have ammo."
    -Some guy in Ohio
  • BenSBenS
    Posts: 6,248

    BenS said:

    Is it a 300 series SS alloy?



    I assume so. Corny keg vessel and ss nut.


    If a magnet does not stick to it it is 300 (most likely 304 or 316) it's good to know if there are options for SS sticks.


    Good call. You a welder?
    There's no starting point. It's just a massive sea of shit to wade through until you find the occasional corn kernel. -DrCurly
  • JayrizzleJayrizzle
    Posts: 90,347
    BenS said:

    BenS said:

    Is it a 300 series SS alloy?



    I assume so. Corny keg vessel and ss nut.


    If a magnet does not stick to it it is 300 (most likely 304 or 316) it's good to know if there are options for SS sticks.


    Good call. You a welder?


    A hack welder. I used to be a machinist.
    "I don't have TP, but I do have ammo."
    -Some guy in Ohio
  • BenSBenS
    Posts: 6,248

    BenS said:

    BenS said:

    Is it a 300 series SS alloy?



    I assume so. Corny keg vessel and ss nut.


    If a magnet does not stick to it it is 300 (most likely 304 or 316) it's good to know if there are options for SS sticks.


    Good call. You a welder?


    A hack welder. I used to be a machinist.


    That's awesome. Kinda a dying breed because of the cnc and waterjet machines now.
    There's no starting point. It's just a massive sea of shit to wade through until you find the occasional corn kernel. -DrCurly
  • JayrizzleJayrizzle
    Posts: 90,347
    BenS said:

    BenS said:

    BenS said:

    Is it a 300 series SS alloy?



    I assume so. Corny keg vessel and ss nut.


    If a magnet does not stick to it it is 300 (most likely 304 or 316) it's good to know if there are options for SS sticks.


    Good call. You a welder?


    A hack welder. I used to be a machinist.


    That's awesome. Kinda a dying breed because of the cnc and waterjet machines now.


    I mostly did CNC shit. I know how to do thing manual, but I'm no master.
    "I don't have TP, but I do have ammo."
    -Some guy in Ohio
  • ThymThym
    Posts: 122,063
    You can get a spool of stainless wire from HFT for pretty cheap.

    There are better gasses for stainless than the normal mild steel gas, but it will work. probably just have more spatter than you'd like.
    The only thing between me and a train wreck is blind luck..... - Kenny
  • JayrizzleJayrizzle
    Posts: 90,347
    They make flux core SS wire too
    "I don't have TP, but I do have ammo."
    -Some guy in Ohio
  • ThymThym
    Posts: 122,063
    Here is a good thread on flux cor SS wire.

    http://weldingweb.com/showthread.php?t=22539

    I don't recommend going down that path. It's expensive, not easily available compared to solid SS wire. And another thing to note is most flux core SS wire is actually "Dual-Shield" meaning it's intended to be run with gas. But allows you to run cleanly without Tri-Mix, which is the best gas for metal core SS wire welding.
    The only thing between me and a train wreck is blind luck..... - Kenny
  • C_BC_B
    Posts: 88,687
    Really though, you don't have a welder around there somewhere that would fix you up for cheap? I have two guys here I could call and have them weld something quick and easy like that for $20. Done and done.

    Thym
    "On it. I hate software." ~Cpt Snarklepants